استفاده از چاپگر سه بعدی فلزات در ساخت اسلحه های جنگی در آمریکا

در حالی که Spee3D محدودیت‌های زمانی را اعمال می‌کند، شرکت نوپا Meld Manufacturing در تلاش است تا قطعاتی با قدرت و چگالی فلز آهنگری با چاپگر سه بعدی فلزات چاپ کند.

مدیر عامل شرکت Nanci Hardwick، که Meld را در سال 2018 تأسیس کرد، فرآیند آن را به عنوان یک نسخه افراطی از خم کردن یک گیره کاغذ به جلو و عقب توصیف می کند.

ماشین‌های Meld با میله‌های فلزی شروع به کار می‌کنند و به جای ذوب کردن مواد، از نیرو و یک عمل همزن برای گرم کردن و تغییر شکل دادن مواد استفاده می‌کنند.

نتیجه چنین رسوب اصطکاکی همزن، لایه های نازک فلزی است که به هم فشرده می شوند.

چاپگر

در یک کارگاه، سر پرینت چاپگر سه بعدی Meld Manufacturing چیزی را چاپ می کند که شبیه پایه یک هرم مربعی و فلزی است.

فرآیند رسوب اصطکاکی- همزن Meld Manufacturing، لایه های فلزی را با استفاده از گرما و فشار به یکدیگر به قطعات قوی و متراکم متصل می کند. فناوری فضای باز می تواند اشیاء بسیار بزرگ را چاپ کند.

تحت نیروی محض و گرما، سطوح به صورت شیمیایی پیوند می خورند و ساختاری متراکم و یکپارچه را تشکیل می دهند. هم زدن همچنین منجر به دانه‌های ریزتر می‌شود که یک تا دو مرتبه کوچک‌تر از دانه‌های موجود در فلز وارد شده به دستگاه است.

در نتیجه استحکام، مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر سایش بالاتر است. هاردویک می‌گوید: «ما می‌توانیم با سرعتی بی‌نظیر، در هر اندازه و با ویژگی‌های جعلی چاپ کنیم. “من آن را به چاپ آهن فرفورژه تشبیه می کنم.”

میله های فلزی وارد شده به چاپگر مقرون به صرفه تر و ایمن تر از پودرهای فلزی هستند که خطر آتش سوزی دارند و توسط اپراتورها قابل استنشاق هستند. هاردویک می گوید که میله ها نیز برای تولیدکنندگان آشناتر هستند.