ام دی اف شیشه ای باعث مرک یک کودک 3 ساله شد

تخته ام دی اف شیشه ای (تخته فیبر چگالی متوسط)، تخته فیبر با چگالی متوسط، یک ماده تخته مانند چوب است که از دو طرف صاف است. پانل های ام دی اف با پرس گرم خمیر ریز چوب با استفاده از کلاسورها تولید می شوند.

در فرآیند حرارت دادن الیاف چوب، ماده لیگنین که بخشی از آنها است ذوب می شود که تبدیل به ماده چسبنده ای می شود که تخته ام دی اف را در کنار هم نگه می دارد.

برخلاف تخته نئوپان، پانل های ام دی اف یک ماده سازگار با محیط زیست هستند، هیچ ترکیب فنلی در آن وجود ندارد. ام دی اف از نظر خصوصیات فیزیکی و مکانیکی نسبت به چوب طبیعی برتری دارد.

در عین حال پردازش تخته های ام دی اف آسان است، از جمله فرز عمیق که امکان تولید قطعات مبلمان سه بعدی از آنها را فراهم می کند. علاوه بر این، تخته ام دی اف برای رنگ آمیزی، استفاده از فیلم های تزئینی مختلف یا چسباندن با روکش طبیعی بسیار مناسب است.

ام دی اف

برای ساخت پانل های دیواری و سقفی از تخته های ام دی اف سنباده کرونوسپن به ضخامت 6 تا 8 میلی متر استفاده می شود که اغلب از ام دی اف ام دی اف به عنوان پایه پارکت لمینت استفاده می شود.

تخته های ام دی اف صیقلی 16 تا 30 میلی متری برای ساخت نمای مبلمان برجسته، رومیزی پروفیل دار و سایر جزئیات در زمینه های مختلف اقتصادی استفاده می شود.

ام دی اف ام دی اف MDF با ضخامت 30 میلی متر – 60 میلی متر در تولید درب، ساخت قطعات پروفیل، پرواز پله، نرده، تولید پایه صندلی، صندلی راحتی و … استفاده می شود.

با توجه به ساختار بسیار متراکم، ام دی اف سنباده به راحتی آسیاب و سوراخ می شود، شیارها را می توان به MDF برش داد و بست ها را می توان محکم ثابت کرد.