با مصرف آویشن شیرازی کیلویی تا پنج نسلتان درگیر دیابت نوع دو نمی شوند

اجزای اصلی آویشن شیرازی کیلویی شامل تیمول، کارواکرول و پاراسیمن است. اسانس آویشن دارای اثرات ضد باکتریایی و ضد قارچی بر روی میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا مختلف است.

بروز در گیاهان گوجه فرنگی و کاهش شدت پژمردگی فوزاریوم به 30.76٪ در گیاهان گوجه فرنگی رشد یافته در سیستم هیدروپونیک است.

سیکلودکسترین (CD) به عنوان یک ماده دیواری برای میکروکپسول ها به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. سیکلودکسترین ها الیگوساکاریدهای حلقوی حلقوی حلقوی شکل با سطح بیرونی آبدوست و داخل توخالی آبگریز داخلی هستند که می توانند تعداد زیادی از ترکیبات چربی دوست را بسته به اندازه و ساختار مولکولی خود در حفره آبگریز خود به دام بیندازند.

(α-CD)، هفت (β-CD) یا هشت واحد (γ-CD) d-گلوکوپیرانوز. 19 سه سی دی اصلی مواد کریستالی، همگن و غیرهیگروسکوپی هستند که حلقه های ماکرو چنبره مانندی هستند که ساخته می شوند.

آویشن

از واحدهای گلوکوپیرانوز. 20 β-سیکلودکسترین (β-CD) یک الیگوساکارید حلقوی است که از گلوکوپیرانوز تشکیل شده است که دارای یک حفره داخلی آبگریز است و می تواند با طیف وسیعی از اشیاء استفاده شود.

مواد دیواری، β-CD یکی از موثرترین و ساده‌ترین سیستم‌های میکروکپسول است و به طور گسترده در فرآیند کپسوله‌سازی برای تشکیل کمپلکس انکلوژن استفاده می‌شود.

کپسوله‌سازی در β-CD یکی از مؤثرترین روش‌ها برای محافظت از ترکیبات فعال در برابر اکسیداسیون، تخریب حرارتی و تبخیر، و همچنین برای پوشاندن رایحه‌ها یا طعم‌های نامطلوب و افزایش حلالیت است.

به عنوان بخشی از روش تهیه ریز کپسول ها، روش محلول آبی اشباع نیز روش رسوب همزمان نامیده می شود، 23،24 که در آن یک سیکلودکسترین به یک محلول آبی اشباع تبدیل می شود و یک مولکول مهمان به آن اضافه می شود.

برای آن دسته از مولکول های نامحلول در آب، ممکن است مقدار کمی از یک حلال مناسب (مانند اتانول) اضافه شود. پس از انحلال، مخلوط برای مدت معینی هم زده و مخلوط می شود تا مولکول های مهمان در کپسوله شوند.