سود مایع کلران باعث سوختن پوست انسان می شود

هیچ گیرنده پیوند H برای این دو گروه سود مایع کلران یافت نمی شود. این با طیف FT-IR مطابقت دارد (کشش O-H، 3678 cm-1، m، sh، شکل S2†).

پنج اتم O با هر یون DyIII هماهنگ می شوند، دو اتم از لیگاندهای DBP-، دو اتم از هیدروکسید و یکی از THF (شکل 1a). فاصله بین مولکولی Dy-Dy 3.71 Å است در حالی که کوتاه ترین فاصله بین مولکولی Dy-Dy 10.76 A است، که نشان می دهد.

برهمکنش دوقطبی-دوقطبی بین مولکولی می تواند در مقایسه با برهمکنش درون مولکولی ناچیز باشد. میدان کریستالی برای هر یون DyIII ناهمسانگردی قوی با چهار پیوند Dy-O کوتاه و یک پیوند Dy-O طولانی‌تر نشان می‌دهد.

دو اتم فنولات O الکترونگاتیوترین هستند، که منجر به طول پیوند Ln-O بسیار کوتاه به ترتیب 2.09 Å و 2.12 Å می شود. دو پیوند Ln-OH 2.24 Å و 2.28 Å هستند. طولانی ترین پیوند Ln-O در دایمر 2.38 Å است که در آن اتم O از لیگاند الکتروخنثی THF است.

سود

نمونه‌های نادری در رابطه با سنتز و مطالعات مغناطیسی ترکیبات با تعداد هماهنگی کم (CN) مبتنی بر DyIII گزارش شد. 31-35 در میان SMMهای مبتنی بر DyIII کم 26 مولکول (همه CN = 6) دمای آرامش بالا و پیوندهای نسبتاً قوی DyIII-ligand را نشان دادند که وجود همبستگی‌های مغناطیسی ساختاری جالبی را نشان می‌دهد.

یک روش کلاسیک برای سنتز ترکیبات کم CN Ln استفاده از لیگاندهای حجیم برای افزایش مانع فضایی است. این امکان استفاده از یک لیگاند کوچک را برای پل زدن چنین مونومرهایی برای معرفی فعل و انفعالات مغناطیسی و ساخت SMM های فقط 4f فراهم می کند.

طول پیوند و زوایای متوازی الاضلاع Ln2O2 در جدول 1 فهرست شده است. برای ارزیابی تقارن هندسی اولین کره هماهنگی، مقادیر CShM (جدول S2†) یون DyIII در مقایسه با همه چند وجهی های 5 مختصات استاندارد مرجع محاسبه شد.

با استفاده از برنامه SHAPE 2.0. 41–43 کوچکترین مقدار برای تقارن C4v (هرم مربع) 1.923 است که نشان دهنده عدم تقارن هندسی آشکار است.