لوبیا قرمز خمین امروز باعث دعوای دو فروشنده در بازار شد

لوبیا قرمز خمین امروز یک بوته یا گیاه بالارونده از خانواده حبوبات دانسته شد. میوه های به شکل غلاف تا 20 سانتی متر دارای دانه هستند.

لوبیاها از یک اجداد مشترک که در پرو سرچشمه گرفته است. به لطف حرکت بازرگانان هندی، در سراسر آمریکای جنوبی و مرکزی گسترش یافت. این گیاه در قرن پانزدهم توسط اسپانیایی ها به اروپا آورده شد.

در زمان های قدیم، لوبیا ارزش زیادی داشت و نه تنها برای غذا استفاده می شد. به عنوان مثال، در فرانسه، خانه ها با تاج گل و دسته گل های او تزئین می شد. در روم باستان، لوبیا حتی در زیبایی شناسی استفاده می شد – از آن پودر و سفیدی برای پوست درست می کردند.

ترکیب و محتوای کالری لوبیا قرمز

  • کالری در هر 100 گرم 310 کیلو کالری
  • پروتئین 21 گرم
  • چربی ها 1.6 گرم
  • کربوهیدرات 52.7 گرم

لوبیا

لوبیا یک پروتئین آسان هضم است. این یک جایگزین گوشت عالی برای گیاهخواران و روزه داران است. لوبیا قرمز تا ۲۵ درصد پروتئین دارد که از نظر ارزش غذایی از پروتئین گوشت کم ندارد. علاوه بر این، پروتئین لوبیا 70 تا 80 درصد جذب می شود.

لوبیا برای کاهش وزن. لوبیا قرمز حاوی موادی است که اشتها را سرکوب می کند و همچنین از جذب کربوهیدرات های سریع جلوگیری می کند و در نتیجه باعث کاهش کالری ورودی به بدن می شود.

فوایدی برای قلب و عروق خونی. آرژنین موجود در لوبیا قرمز در فرآیندهای متابولیسم نیتروژن نقش دارد و اثری شبیه انسولین ایجاد می کند که به کاهش سطح قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می کند. اسید فولیک می تواند سطح هموسیستئین را کاهش دهد که سطح بالای آن یکی از عوامل بروز بیماری های قلبی و عروقی است. غلظت بالای منیزیم در لوبیا بر گردش خون تاثیر می گذارد.

فواید برای روده ها. لوبیا قرمز سرشار از فیبر است. فیبرهای گیاهی تأثیر مفیدی بر وضعیت دستگاه گوارش دارند و به پاکسازی روده ها و دفع سموم و سموم کمک می کنند. یک لیوان لوبیا نیاز روزانه بدن به فیبر را برطرف می کند.