لوله پلیکا ۶ متری باعث شد تا دختری که در زیر آب گیر کرده بود نجات یابد

مورفولوژی اجزای اصلی رسوبات با استفاده از میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) Quanta 250 FEG از شرکت FEI (هیلزبورو، OR، ایالات متحده آمریکا) تعیین شد.

علاوه بر این، ترکیب شیمیایی در محدوده ریز رسوبات مورد بررسی با استفاده از EDS پیوست طیف‌سنجی پرتو ایکس پراکنده انرژی از شرکت EDAX تعیین شد. نمونه ها توسط گرافیت گردگیری شدند.

لوله پلیکا ۶ متری مورد بررسی برای انتقال آب زیرزمینی گرفته شده از سازندهای کواترنری با استفاده از چاه های حفر شده از عمق 28 متری استفاده شده است.

لوله

مشخصات فیزیکی و شیمیایی آب منتقل شده توسط لوله های چدنی مورد بررسی ارائه شده است. مقادیر اختلاف فشار Δp، اندازه‌گیری شده برای لوله‌های جدید، بسیار نزدیک به مقادیر نظری (محاسبه‌شده) برای زبری مطلق فرضی دیواره داخلی خط لوله k = 1 میلی‌متر است و برابر با 98 درصد مقدار نظری در میانگین.

رسوبات پوشش دهنده دیواره داخلی لوله، شرایط جریان هیدرولیکی آب را بدتر می کند و همچنین مقادیر واقعی اختلاف فشار Δp را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و این روند صحیحی است، مطابق با داده های ادبیات.

برای محدوده تحلیل‌شده نرخ جریان حجم آب Q، مقادیر واقعی اندازه‌گیری شده اختلاف فشار Δp برای لوله‌ها پس از بهره‌برداری 30 ساله، به طور متوسط پنج برابر (502٪) بیشتر از مقادیر واقعی اندازه‌گیری شده اختلاف فشار Δp برای لوله‌ها است.

لوله جدید برای لوله‌ها پس از بهره‌برداری 30 ساله، مقادیر واقعی اندازه‌گیری شده اختلاف فشار Δp به طور متوسط بیش از سه برابر (321٪) بیشتر از مقادیر نظری Δp است که طبق استاندارد با زبری مطلق داخلی محاسبه می‌شود. دیوار خط لوله k = 4 میلی متر در نظر گرفته شده است.