مصرف هشت پا خوراکی باعث مرگ دردناک یک جوان چینی شد

اهشت پا خوراکی اشتباه می کنند زیرا لاتین نیستند و اختاپودها به طور غیرقابل تحملی پدانتند هستند – نرم تنان هستند. این همان شاخه راب و حلزون و کاکل و صدف است.

به عبارت دیگر، هوش به گروه آکوردها یا حیوانات پشت استخوانی ما محدود نمی شود. همانطور که پرواز به طور مستقل در پرندگان، خفاش ها، حشرات و پتروسورهای منقرض شده تکامل یافته است، بنابراین هوش به طور مستقل در حداقل دو شاخه تکامل یافته است. همه چیز به ما مربوط نیست.

بیش از 300 گونه اختاپوس وجود دارد. اختاپوس غول پیکر اقیانوس آرام دارای طول پا 14 فوت است در حالی که هشت پا کوتوله ستاره مکنده یک اینچ دارد. آنها بالاترین نسبت مغز به بدن را در بین تمام بی مهرگان دارند.

سیستم عصبی آنها استقلال محدودی به هشت بازوی آنها می دهد: به عبارت دیگر، آنها به گونه ای باهوش هستند که فراتر از تصور آسان است.

هشت پا

اختاپوس‌ها به روش‌های مختلف برای زندگی سازگار شده‌اند: به‌عنوان ساکن در پایین، شناگر آزاد و کمین‌کننده صخره‌های مرجانی.

آنها شکارچی هستند: هشت بازوی آنها دهان را با یک منقار قدرتمند احاطه کرده و طعمه خود را با بزاق سمی آرام می کنند. نیش اختاپوس حلقه آبی می تواند برای انسان کشنده باشد.

عمر آنها کوتاه است، حداکثر شش سال. نر چند ماه پس از جفت گیری می میرد. ماده پس از بیرون آمدن تخم هایش.اختاپوس ها نرم تنان بدون پوسته هستند.

بدون پوسته آنها به آنها تحرک و انعطاف می دهد، اما همچنین آنها را آسیب پذیر می کند. آنها به هوش نیاز دارند تا این ویژگی ها را عملی کنند و این در شرایط کنترل شده نشان داده شده است.

تا حدود 60 سال پیش تصور می شد که استفاده از ابزار بشریت را تعریف می کند و اختاپوس ها با استفاده از پوسته نارگیل برای ساختن خانه مشاهده شده اند. در اینجا هوشی وجود دارد که نه تنها فراتر از مانع گونه‌ها، بلکه فراتر از مانع شاخه است.