نبودن اتصالات لوله برق در دیوار ساختمان باعث آتش سوزی وحشتناک شد

در اروپا، استاندارد سیستم مرجع در زمینه محیط های در معرض خطر اتمسفرهای انفجاری EN 60079-14 است. قبل از اجرای آن استانداردهای ملی وجود داشت،

ردی از آن در بند همان EN 60079-14 باقی مانده است که در آن آمده است: «کابل‌ها در داخل لوله‌های محافظ، و لوازم جانبی مورد نیاز مانند اتصالات لوله برق برای تکنیک حفاظتی کافی و برای مکانی که قرار است در آن نصب شوند، ممکن است مشمول تایید ملی باشد.»

طبق استاندارد EN 60079-14، استفاده از مجرای محافظ در مکان‌هایی که در معرض خطر انفجار طبقه‌بندی می‌شوند، فقط برای کابل‌های تک هسته‌ای بدون غلاف و برای کابل‌هایی با غلاف «لایه‌شکن» که در استاندارد به‌عنوان «پارگی آسان» مشخص شده است، الزامی است. ”

با این حال، استفاده از آن در کارخانه‌هایی توصیه می‌شود که فرآیند تولید و فعالیت‌های استفاده و نگهداری ممکن است شرایط خطرناکی را برای یکپارچگی کابل‌ها ایجاد کند (خطرات مکانیکی، قرار گرفتن در معرض حرارت یا مواد خورنده).

اتصالات

عبارت “مجرای فلزی” به مجراهایی اطلاق می شود که در آن هادی های الکتریکی در لوله های فولادی گالوانیزه محافظ، متشکل از یک محفظه بسته با بخش دایره ای، بدون وقفه وارد می شوند.

در زیر زمینه استفاده از مجرای مجرای همراه با محفظه‌ها و دستگاه‌های ضد انفجار مطابق با استاندارد Ex d را بررسی می‌کنیم، بنابراین مواردی را که در آن مجرا فقط به عنوان پشتیبان یا حفاظت مکانیکی استفاده می‌شود، حذف می‌شود. که معمولاً به عنوان مجرای “باز” ​​نشان داده می شود.

در عملیات اکستروژن مجدد، تنظیم سرعت کشش بسیار مهم است. پس از اکستروژن، ذوب و پلاستیک سازی، مواد به طور مداوم از قالب اکسترود شده و سپس به دستگاه شکل دهی، دستگاه خنک کننده، دستگاه کشش و غیره کشیده می شود.

سرعت کشش باید با سرعت اکستروژن مطابقت داشته باشد. به طور کلی، در تولید معمولی، سرعت کشش باید 1٪ تا 10٪ سریعتر از سرعت اکستروژن اتصالات لوله باشد.