نقش پلیس فتا در دموکراسی ایران

همانطور که اغلب اتفاق می افتد، انگیزه های حمله سایت پلیس فتا همچنان مبهم است. جان راتکلیف، مدیر وقت اطلاعات ملی آمریکا، استدلال کرد که عملیات پرچم دروغین تلاشی برای آسیب رساندن به شانس ترامپ در انتخابات 2020 از طریق تحریک خشم مترقی علیه گروه‌های راست‌گرای حاشیه‌ای او بود.

با این حال، چاک شومر، رهبر وقت اقلیت سنا، استدلال کرد که هدف اصلاً رئیس جمهور ترامپ نبود، بلکه خود دموکراسی بود و هدف واقعی این حمله این بود که دموکراسی آمریکایی را سرویس آرکوپال ایرانی به عنوان تهدید افراط گرایان هویت گرا به تصویر بکشد.

اما صرف نظر از مقاصد خاص حمله، اپراتورهای ایرانی آشکارا معتقدند که دخالت در انتخابات در خدمت منافع ایران در خارج از کشور است.

بازیگران مرتبط با ایران همچنین تلاش کردند در انتخابات لیف بافتنی جدید میان دوره ای 2018 آمریکا مداخله کنند و در حالی که هیچ مدرکی دال بر نفوذ ایران یا سایر کشورها در سیستم های رای گیری در آن زمان وجود نداشت، این واقعیت که ایران تلاش کرده است در دو انتخابات متوالی ایالات متحده مداخله کند.

نشان می دهد که اکنون مداخله در انتخابات را بخشی با 100میلیون چیکار کنم از استراتژی بلندمدت جنگ نرم خود می داند. به تصویر کشیدن دموکراسی آمریکایی به عنوان شکست خورده و شکست خورده، در معرض هجوم رادیکال‌ها و فروپاشی زیر بار جامعه متفرقه، به ایران کمک می‌کند تا تصویر خود را به عنوان یک بازیگر قوی و مطمئن ضد آمریکایی بسازد.

نکته پایانی این است که مداخله در انتخابات اکنون در کتاب بازی روابط بین‌الملل ایران جای دارد و ایالات متحده بهتر است برای عملیات‌های مرتبط با انتخابات آینده که از فضای سایبری ایران می‌آید آماده شود.

علاوه بر این، تصور ایران از خود به عنوان یک بازیگر سایبری جهانی مطمئن، پیامدهای گسترده‌ای برای سایر مناطق و کشورها، به‌ویژه در اروپا دارد، جایی که تمرکز بالایی از دموکراسی‌های انتخاباتی وجود دارد، که برخی از آنها در حال حاضر فشار جوامع از نظر سیاسی تقسیم‌شده و قدرت‌های برتر را تجربه می‌کنند.

رهبران این انتخابات ممکن است کمتر هدفی برای مداخله ایران باشد.

  • منابع:
    1. Iran’s cyber future
  • تبلیغات: 
    1. دختر جوانی که توانست با استفاده از اطلاعات خود ثروتمند شود
    2. این ترفندها رو برای رسیدن به ثروت آفرینی بکار بگیرید
    3. مصرف پنیر در سن بلوغ ممنوع شد!!
    4. ریزش 60 درصدی قیمت کاشی در بازار تهران