سرگرمی روزمره با نگهداری از ماهی های کوچک

نگهداری از ماهی های زینتی یکی از محبوب ترین سرگرمی های امروزی در جهان است. علاقه روزافزون به ماهی های آکواریومی منجر به افزایش مداوم تجارت ماهی های آکواریومی در سطح جهان شده است.

تجارت با گردش مالی 5 میلیارد دلاری و نرخ گوشت شترمرغ رشد سالانه 8 درصد، زمینه های زیادی برای توسعه فراهم می کند. بزرگترین کشور صادرکننده سنگاپور است و پس از آن هانکینگ، مالزی، تایلند، فیلیپین، سریلانکا، تایوان، اندونزی و هند قرار دارند.

بزرگترین واردکننده ماهی زینتی آمریکا و پس از آن اروپا و ژاپن است. بازارهای نوظهور چین و آفریقای جنوبی هستند. سالانه بیش از 500 میلیون دلار ماهی زینتی به آمریکا وارد می شود.

سهم هند در تجارت ماهی های زینتی 158.23 لباس منشی بیمارستان میلیون روپیه تخمین زده می شود که تنها 0.008٪ تجارت جهانی است. بخش عمده تجارت صادراتی مبتنی بر جمع آوری وحشی است.

بازار داخلی بسیار خوبی نیز وجود دارد که عمدتاً بر اساس گونه های عجیب و غریب پرورش داده شده داخلی است. تجارت داخلی کلی در این زمینه از 10 کرور عبور می کند و سالانه 20 درصد رشد می کند.

پتانسیل درآمد این بخش به سختی درک شده لژ کفش است و از آن به روشی مبتنی بر فناوری بهره برداری نمی شود. با توجه به تکنیک نسبتاً ساده موجود، این فعالیت علاوه بر کمک به درآمدهای صادراتی، پتانسیل ایجاد فرصت های شغلی قابل توجهی را نیز دارد.

سهم هند در تجارت ماهی های زینتی 158.23 میلیون روپیه تخمین زده می شود که تنها 0.008٪ تجارت جهانی است. بخش عمده تجارت صادراتی مبتنی بر جمع آوری وحشی است.

بازار داخلی بسیار خوبی نیز وجود دارد که عمدتاً بر اساس ماهی زینتی گونه های عجیب و غریب پرورش داده شده داخلی است. تجارت داخلی کلی در این زمینه از 10 کرور عبور می کند و سالانه 20 درصد رشد می کند.

پتانسیل درآمد این بخش به سختی درک شده است و از آن به روشی مبتنی بر فناوری بهره برداری نمی شود. با توجه به تکنیک نسبتاً ساده موجود این فعالیت علاوه بر کمک به درآمدهای صادراتی، پتانسیل ایجاد فرصت های شغلی قابل توجهی را نیز دارد.

  • منابع:
    1. Ornamental Fish Culture: Creating A Niche In The Economy
  • تبلیغات: 
    1. هزینه استخراج یک اونس طلا
    2. به روزترین حوله ها در بازار
    3. تشخیص الگوی کمک های رنگی
    4. سنگ فیروزه در نمایشگاه جواهرات توسان