ژل رویال خوراکی باعث ریزش دندان ها می شود

ژل رویال یک ماده ژلاتینی است که توسط برخی از غدد زنبورهای پرستار جوان ترشح می شود. برای تغذیه لاروها در مرحله اول رشد آنها استفاده می شود و رژیم غذایی انحصاری ملکه ها در طول زندگی آنهاست.

ژل رویال خوراکی از رنگ زرد کم رنگ با ظاهری کرمی، تفاوت چندانی با عسل بهاری ندارد، اما طعم آن این است: تند و اسیدی، مطمئناً وسوسه انگیز برای پرخوری نیست!

معمولاً مقدار ژل رویال تولید شده در کندو به اندازه ای است که رشد لاروها و تغذیه ملکه را تضمین کند.

برای به دست آوردن مقادیر مورد نظر، زنبورداران به طور سنتی ملکه را از کندو خارج می کنند تا کارگران را به پرورش لاروهای بیشتری برای تولید ملکه و در نتیجه تولید ژل رویال بیشتر تشویق کنند.

برخی از زنبورداران ترجیح می دهند در عوض کندو را به دو قسمت تقسیم کنند، به لطف یک قاب باز که اجازه عبور ملکه را نمی دهد، ملکه همچنان به تخم گذاری در یک طرف ادامه می دهد در حالی که از طرف دیگر، زنبورهای کارگر در سلول ها ژله رویال تولید می کنند. زنبوردار هر سه روز یکبار لاروهای جدید قرار می دهد.

ژل

ژل رویال قبل از ظهور یک ملکه جدید برداشت می شود: با مداخله در فرآیند به این روش، تولید ژل رویال با رعایت چرخه تولید طبیعی افزایش می یابد.

[در طبیعت لاروهای سلول ملکه سه روز دیگر ژل رویال دارند.

این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا اندام‌های جنسی زنانه را رشد دهند و رشد بیولوژیکی خارق‌العاده‌ای داشته باشند: این تخم‌ها در عرض پنج یا شش روز مانند یک گوساله در یک سال پیشرفت می‌کنند!

با این حال، دشوار است که بگوییم این تا چه حد بر بقای زنبورها تأثیر مثبت دارد … امروزه تولید عسل و ژل رویال به دلیل آب و هوا، هورنت آسیایی (که زنبورها را می خورد) و آفت کش های بدنام رو به کاهش است.

تقریباً 500 گرم ژل رویال از هر کندوی زنبور عسل را می توان در طول فصل برداشت کرد، اما قبل از توسعه این تکنیک ها، محصول کمیاب و نسبتا ناشناخته بود.