گوجه فرنگی در میدان تره بار کرج باعث فرار یک مرد فلج شد

تعداد کمی از غذاها به اندازه گوجه فرنگی در میدان تره بار کرج حاوی مواد مغذی هستند. حاوی ویتامین های مختلف مانند ویتامین های A، B1، B2، B6، C، E، نیاسین و اسید فولیک و همچنین مواد معدنی مختلف مانند کلسیم، فسفر، آهن، روی و پتاسیم است.

مثل نگاه کردن به یک مولتی ویتامین است. به طور خاص، ویتامین C حاوی حدود نیمی از مصرف روزانه توصیه شده در یک گوجه فرنگی است، بنابراین برای مراقبت از پوست و بهبود سیستم ایمنی مناسب است.

علاوه بر این، گوجه فرنگی حاوی اسید سیتریک، اسید مالیک، اسید سوکسینیک، اسیدهای آمینه، روتین، پروتئین، کربوهیدرات، خاکستر و فیبر غذایی است، بنابراین می توان گفت که آنها مجموعه ای از مواد مغذی هستند.

من کسانی را که می‌دانند و کسانی را که نمی‌دانند می‌شناسم، اما من یک پزشک با تجربه مبارزه با سرطان هستم. اگرچه او به دو سرطان سرطان روده بزرگ و سرطان کلیه مبتلا شد، اما زندگی سالمی بدون عود سرطان داشته است.

گوجه

چند غذا هست که من هر روز میخورم یکی از آنها گوجه فرنگی است. گوجه‌فرنگی یک ماده غذایی برای مبارزه با سرطان است.

اثر ضد سرطانی گوجه فرنگی از رنگ قرمز گوجه فرنگی ناشی می شود. رنگ قرمز گوجه فرنگی توسط عنصری به نام “لیکوپن” ایجاد می شود.

این لیکوپن رادیکال های آزاد تولید شده در بدن ما را مسدود می کند تا سلول ها را جوان و سالم نگه دارد، از پیری جلوگیری می کند و از تولید سلول های جهش یافته سرطان زا جلوگیری می کند.

علاوه بر لیکوپن، ویتامین های C و E، بتاکاروتن و سلنیوم موجود در گوجه فرنگی دارای اثرات ضد سرطانی هستند.

به طور خاص، لیکوپن در پیشگیری از سرطان های دستگاه گوارش مانند سرطان پروستات در مردان و سرطان سینه و روده بزرگ در زنان موثر شناخته شده است.

طبق مطالعه ای که توسط دانشگاه هاروارد در ایالات متحده انجام شده است، اگر بیش از 10 بار در هفته غذاهای گوجه فرنگی بخورید، خطر ابتلا به سرطان پروستات در مقایسه با افرادی که کمتر از دو بار در هفته غذا می خورند، 45 درصد کاهش می یابد.